بهترين كتاب هاي يادگيري زبان تركي

آموزش زبان انگليسي، آلماني، فرانسوي، عربي، تركي

بهترين كتاب هاي يادگيري زبان تركي

۲ بازديد

در اين پست، كتاب هايي را به شما معرفي خواهيم كرد كه توسط موسسات آموزش زبان تركي استانبولي خارج از كشور و يا معتبر داخلي، بصورت علمي و پايه اي، زبان تركي را به شما زبان آموزان از سطوح مقدماتي تا پيشرفته آموزش خواهند داد.

نحوه مطالعه اين كتاب ها؟

نكته مهم اول: در حين مطالعه كتاب هاي آموزش زبان تركي استانبولي، حتما لغاتي كه معناي شان را نمي دانيد يا براي تان جديد است را در يك ليست يا فلش كارت (هر چيزي كه بهتر دم دستتان است-حتي گوشي موبايل) يادداشت كنيد.

نكته مهم دوم: نكات گرامري را همانجا بر روي جزوه خود يادداشت كنيد (چون حتما مي دانيد كه تركي استانبولي، گرامر آساني ندارد!)

نكته سوم: اگر زماني از يادگيري زبان تركي استانبولي خسته شديد، شروع به استفاده از سرگرمي (پازل، بازي هاي گوشي آموزش زبان تركي و …) استفاده كنيد تا هم يادگيري تان بهتر شود و هم دوباره بتوانيد سرعت اوليه خود را در يادگيري حفظ كنيد.

نكته چهارم: متن كتاب ها را با صداي بلند و بصورت شمرده براي خود يا در جمع دوستانتان بخوانيد. (باور كنيد بسيار موثر است بخصوص وقتي اين كتاب ها فاقد فايل هاي صوتي باشند)

۱- كتاب Teach yourself Turkish (سري ۱ تا ۳ و جامع)

سري كتاب هاي Teach yourself براي همه زبان ها توسط يك موسسه معتبر آموزش زبان خارجي منتشر مي شوند. براي زبان تركي هم اين موسسه با كمك مدرسان بومي زبان تركي استانبولي، اقدام به انتشار كتابي سه جلدي كرده است. اگر قصد يادگيري زبان تركي را به صورت خودآموز داريد، كتاب هاي Teach yourself Turkish براي شما مناسب خواهد بود. كتاب هاي Teach Yourself Turkish منتشر شده از انتشارات Teach Yourself ، براي افرادي طراحي گرديده است كه زبان تركي را به عنوان زبان دوم خود ياد مي گيرند، در اين پست فايل هاي صوتي و PDF كتاب اين مجموعه بر روي سايت زبان ايرانيان قرار گرفته است.

بعنوان مثال Teach Yourself Beginner Turkish شامل ۱۰ درس با موضوعات مختلف از جمله، سلام و احوالپرسي، خريد، رستوران رفتن، كاركردن و … مي شود. (فهرست در ادامه مطلب) كه در هر بخش لغات و گرامر مربوط به همان موضوع آموزش داده مي شود. شيوه آموزش زبان تركي در اين كتاب اين گونه است كه، لغات ضروري هر درس با تصاوير و يا توضيخات ساده همچنين نكات گرامري، تلفظ و writing آموزش داده مي شود، سپس تمرينات متنوع در پايان هر بخش ارائه شده و در پايان كتاب نيز پاسخ تمرين ها و Transcript متن Listenting ها را مشاهده خواهيد نمود.

اين ۳ كتاب توسط موسسات معتبر آموزش زبان تركي خارج از كشور بعنوان بهترين ها شناخته مي شوند و نظر شخصي ما نيست!

۲- كتاب آموزش زبان تركي Yeni Hitit (سطح حرفه اي تر و در سه جلد)

اگر مي خواهيد در تركيه يا كشورهاي ترك زبان تحصيل يا كار كنيد، اين كتاب در سطحي بالاتر از كتاب قبلي به شما آموزش مي دهد. سري كتاب هاي yeni hitit جهت آمادگي براي آزمون تومر زبان تركي طراحي گرديده است. اين كتاب توسط مركز تحقيقات و كاربرد زبان تركيه و زبان هاي خارجي دانشگاه آنكارا براي آموزش زبان تركي به افراد غير ترك زبان در ۳ جلد تهيه شده است.

بعنوان مثال جلد اول آن شامل ۱۲ درس مي باشد كه پس از آشنا نمودن با الفباي زبان تركي، مسايل ساده اما بسيار كاربردي نظير زندگي روزمره، اقوام و آشنايان، تغذيه، ساعت و زمان، آشنايي با فرهنگ ملل مختلف، خريد، مسافرت و… به زبان تركي آموزش داده مي شود. اين مجموعه كه آموزش زبان تركي استانبولي را از پايه شروع مي كند، براي مبتديان و افرادي كه قصد ادامه تحصيل در تركيه را دارند، مناسب خواهد بود.

۳- كتاب آموزش زبان تركي The Delights of Learning Turkish (در يك جلد، عمومي)

اين كتاب در آموزش تركي از متدهاي سرگرمي ولي كاملا اصولي استفاده كرده تا زبان تركي را به مبتديان و افراد متوسط آموزش دهد. بيشتر براي كساني طراحي شده كه قصد دارند در تركيه، ساكن شوند و يا سفر تفريحي بروند ولي انصافا اين كتاب از نظر گرامر ولغات و جملات، كاربردي و اصولي بوده و شما را براي كار و سفر به تركيه آماده مي كند.

برای روش تقویت مکالمه زبان ترکی استانبولی که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید: اولین گام مهم در این راه، تمرین مداوم و پیوسته است. شنیدن مکرر مکالمات در زبان ترکی، فهم موضوعات مختلف و استفاده از آنها در گفتگوهای روزمره به شما کمک می‌کند تا مهارت مکالمه‌تان را تقویت کنید. همچنین، شرکت در کلاس‌های گفتگو و گروه‌های مکالمه با دیگران که به زبان ترکی صحبت می‌کنند، فرصتی عالی برای تمرین مکالمه و ارتقای مهارت‌های شنیداری و سخنرانی است.

 

به علاوه، مطالعه متون و رمان‌ها به زبان ترکی استانبولی و تلاش برای ترجمه و تفسیر آنها نیز به شما کمک می‌کند تا دایره واژگان و درک خود را افزایش دهید. همچنین ممکن است از استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی و منابع آموزشی آنلاین که تمرکز بر تقویت مکالمه دارند، بهره ببرید. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از این منابع امکاناتی را برای تمرین مکالمه و بهبود مهارت‌های زبانی فراهم کرده‌اند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.